I dedicate these words to you

Förlåt allihopa!
Ni som orkar läsa min blogg då vill säga..
Jag orkar inte blogga, har inget att skriva om..
Eller egentligen har jag det, men orken finns inte där..



Sometimes I feel
That the only thing thats real
Is to put my gun to my forhead
And bam.. I would be
dead


Jag har inte lust med nånting för tillfället.
Jag vill inte sjunga längre heller för den delen.
Vad nu det har med saken att göra.

Nejmen, det känns som att jag vill överlämna sången till dom som kan..
De begåvade!

Och nu säger jag inte att jag inte sjunger fint.. Men jag har inte det där lilla extra.
Som t.ex. Jag har inte en sån röst som får folk att säga "Du gav mig gåshud"
Jag har inget som "Pops out"..
Det finns inget speciellt med min röst, den är för vanlig!

Ska vi snacka begåvning.. Då säger jag; Min kompis Emma som bor i jkpg.
Hon har en lite hes röst, hon är grym på att ta ut egna stämmor (omedvetet) och det är något med hennes röst som får mig att känna mig lugn på något vis.
Kan inte riktigt förklara vad tyvärr.
Grym är hon iallafall

Sen har vi Henke i min klass.. En kille som sjunger i lite Sonata Arctica stil (tycker jag då!)
Han har inte heller sådär mörk röst som vissa killar bruka ha.. Han är då som sagt tenor och han är nog den person bland min killkompisar som sjunger bäst!
Han har vid några tillfällen spelat piano och sjungit för mig och jag har kommit på mig själv med att sitta med öppen mun och bara glo.. (har lärt att behärska mig nu)
Han har en otroligt fin röst som passar väldigt bra till den musikstil han har i sitt band.

And that brings us to Beatrice som sjunger i metodistkyrkan med mig och Fanny.
När hon sjunger, då låter det seriöst som att en ängel sjunger..
Hon har en ljus, flickig röst.. Lite i Miley Curys stil, men dock lite mer balladaktigt då.
Även om hennes röst är ljus så har hon en jäkla power när hon sjunger.
Blir alltid blown away när hon sjunger.

Och ni vet banden Down For Counting? (Danne, Oliver, Aakre och Calle)
Deras sångare Danne, är också en av de bästa sångare jag nånsin hört.
Han har en sån bred talang, från Rockabilly till Ballader till Hårdrock.
Han röst är stark och riktigt skön att lyssna på, vare sig det är en ballad eller en rocklåt!

Också var det ju hon.. Fanny som jag sjunger med mig i Metodistkyrkan.
Extremt bra röst för gospel och rockabilly.
Den där mörka, starka rösten! Grym är hon.

En av mina bästa vänner, Philip Forsell (Sångare och gitarrist i bandet Trillition från gävle)
Han har också en såndär röst som passar till genrén hans band spelar.
Han är även riktigt duktig på att inte sjunga som han gör på sina spelningar..
Tummen upp på det liksom.

Sen har vi lilla mig.. Jag som låter precis som vilken annan tjej gör.
Jag har ingen heshet i min röst (som 99,9% av gångerna är riktigt snyggt)
Jag har ingen fin, späd röst.. Har inte den rösten som passar till Gospel/Rockabilly.
Min talang är inte bred.. Jag tvivlar på att jag äns har talang.

Därför har jag bestämt mig.. jag ska succesivt kliva bort från rampljuset..
Kommer uppträda några få gånger till, sen känna efter om det är det jag vill hålla på med..
Sen kanske jag slutar helt.. eller håller på lite grann bara.

Vi får se..

pejz out


Kommentarer
Postat av: Philip

hmm, tack för de snälla orden, även om jag inte förstod det där sista men okej :D

Sluta inte med sången, det är liksom en del av dig, du sjunger ju hela tiden! Dock så kanske du inte har hittat din stil än :) blir ju en del ballader liksom, inge fel med de dock, du gör dom jätte bra! Men de finns ju så mycket annat att prova, hur mycket som helst som jag skulle vilja prova på, men jag känner att jag hittat en stil som ändå passar mig. haha hoppas du får ut nå av min pushande kommentar :)

kram på dig min vän! :)

2010-03-12 @ 23:50:21
Postat av: Emma

Tack för de otroligt fina orden honey <3

Fast du är lite knäpp. Du har en otroligt, otroligt vacker röst. Jag får för fan gåshud av att höra dig sjunga. JAG får gåshud av att höra dig sjunga. Jag som är superkräsen när det kommer till musik osv.

Och jo, din röst är unik. Den är mjuk och behaglig, slät liksom, om man nu kan säga det utan att det blir fel. Väldigt vacker. Det sa Martina också första gången hon träffat dig, och hon hört dig sjunga.

Försök förstå att du är bra. Bäst till och med.

Puss.

2010-03-13 @ 00:52:39
URL: http://emzofc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0