She got lost in her bloodline

Hejsan hoppsan mina kära läsare!
Idag är mitt humör lite bättre eftersom det är sol utomhus!

Hade inte världens bästa kväll/natt igår dock.
Började med att jag förklarade för Philip att jag haft en obehaglig känsla när jag skulle sova i fredagsnatt.

Och när jag satt och pratade om det blev jag lite smårädd (är mörkrädd*) så jag sprang iväg för att tända alla lampor på övervåningen.
När jag kommer till min lillasysters rum så är det jättemörkt där, så jag blundar och sträcker in handen i rummet för att släcka!
Men när jag trevar efter knappen så får jag världens äckligaste känsla, som att jag inte är ensam.
Jag börjar skaka i hela kroppen, kallsvettas och det gick kalla kårar ner för min ryggrad.

Jag tände snabbt lampan och sprang därifrån. Satt och skakade i säkert 20 minuter efter det.

Sen när jag skulle gå och lägga mig gjorde jag som vanligt.
La mig i sängen, tände lite värmeljus för att få upp värmen i mitt rum..
Satte igång ett band med nån ljudbok (jag kan inte somna utan ljud om jag är ensam) och la mig för att sova.
Men när jag hade blåst ut ljusen kom den där obehagliga känslan tillbaka.
 
Jag låg kvar i sängen medans jag vilt försökte hitta tändaren på nattduksbordet.
Tillslut fick jag tag på den, satte mig upp och tände den för att titta runt i rummet. Men självklart fanns inget där.
Hade ändå ont i magen och var rädd.
Så jag tände 2 ljus, drog täcket över ögonen och försökte somna.

Dock vaknade jag varje gång bandet tog slut och man var tvungen och vända på det.
Hände typ, var 20:e minut och ca 6 gånger innan jag han "somna"..

För somna ordentligt gjorde jag ju inte, 04:23 vaknar jag av att jag är alldeles blöt på ryggen och i naken..
Ja, av svett.. vad trodde ni?
Jag släckte ljusen och somnade äntligen ordentligt. Rädslan var borta.

Men ändå, det var det läskigaste jag varit med om!
Tror ni det spökar hos mig? Eller har jag bara blivit mörkrädd på riktigt igen och paranoid at the same time?
What do you think? Haft liknande upplevelser?


Tror ni ens på spöken/andar?

* Jag har alltid varit mörkrädd, men det har blivit mildare på senare år! Vid 11-12 års ålder fick jag ha lampan tänd hela natten, annars kunde jag inte somna. Samma sak det där med ljud. Jag måste ha en ljudbok (nån som pratar) när jag ska sova, annars ligger jag där och lyssnar efter ljud som egentligen inte borde vara där.

Kommentarer
Postat av: Hedlund

Fyfan! Hatar såna känslor! :O Hoppas de löser sig och blir bättre, suger å inte kunna sova ju.... :O

2010-04-11 @ 13:14:53
Postat av: Philip

Shit!! de hände alltså fler gånger? :O hoppas de går över för eller senare :)

2010-04-11 @ 18:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0