Vi sätter oss ner, utan ett ord.

VARFÖR.
Varför ska det vara jag som mår dåligt?
Inte för att jag vill att nån annan ska må dåligt, aldrig att jag skulle lägga över min ångest, min rädsla eller min sorg på någon annan. Jag skulle aldrig lägga över en sån tung börda på någon annans axlar.

Smärta, finns två olika smärtor.
Det finns smärtan när man slår sig, ramlar eller skär sig t.ex. Den smärtan känner jag inte av.
Också finns det den psykiska smärtan. Smärtan som finns i tankarna, som finns i hjärtat.
Och jag känner verkligen av den psykiska smärtan i bröstet just nu. Det riktigt värker och jag vet inte om jag kan uthärda de. Eller jag vet iallafall inte hur länge jag kan uthärda det och samtidigt låtsas som att det inte är något.

Antingen kommer jag kollapsa, eller så kommer jag bryta ihop.
Jag vill inte att det ska hända. Inte här hemma, inte in för kompisar, inte i skolan. Men det är de som kommer hända om jag inte tar itu med det. Hur fan det ska gå till vet jag inte.

Så ni, som är mina vänner. Jag önskar att ni kan stötta mig, finnas där för mig..
Hur vet jag inte.. snälla, shit. Jag vet verkligen inte.



ciao..

Kommentarer
Postat av: Philip

du behöver inte äns fråga, jag står alltid vid din sida o avsett vad som händer, och de tror jag de flesta som känner dig gör med. håll ut!

2009-09-07 @ 22:19:39
Postat av: Elisabeth

cicci jag finns <3

2009-09-07 @ 22:32:42
URL: http://elisabethhasselgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0