I'm the worlds Greatest

Igår började det med att vi -Jag, Emelie, Elisabeth och Mickis- drog till Cilla, hon var ensam hemma.
Elisabeth tog med sig Singstar och vi sjöng ett tag.
Sen tog vi en massa kort, satt på altanen och pratade och fjantade!
Det var roligt som fan!
Sen åkte Mickis iväg med Erik för att fixa nånting, kommer inte ihåg vad det var.
Då tänkte vi andra dra ut, men innan ville jag och Emelie leka med idominsalva (oh, big no!)
Haha, vi kletade på en massa på läpparna och sen målade vi morrhår med kajal. Vi var jätte söta. Vi tog en massa kort!

Sen drog vi på oss jackorna och solbrillor (?) och gick ut. Klockan var väl runt 22:30 då.. Så solglasögon var ju inte nödvändigt.
Iallafall, vi gick till Ica sen till Pingstkyrkan och kollade på en lapp som hängde på dörren.
Där stod de:

Om Gud finns vad skulle du fråga honom?
Vi tänkte utforska livets mening.
Ta chansen
Grundkurs i kristen tro.

Okej, det där med att utforska livets mening och sådant är jag helt OK med.
Men.. Grundkurs? Menar dom att kristendomen är något man lär sig att tro på, eller ja.
En tro är inget man lär sig!
Så jag tycker dom har valt lite fel ordval.

Okej, varför blir jag nu så hetsig över något så litet?
Jo, det ska jag säga er.

Den 21:a Februari skulle jag och min kompis åka på ett läger med pingstkyrkan upp till Jämtland, åka slalom och bara umgås. Självklart skulle det ju också bli lite böner och lite predika och sådant. Jag och min kompis var helt med i svängarna, det var värt de eftersom vi skulle få åka oavbrutet mycket slalom.
Vi åker upp 50 mil i landet och hamnar i.. ja, jag kommer inte ihåg vad det hette. Men snöigt var det!
Redan första kvällen samlas vi i en ring och ber, sure. Det är lugnt.

Dagen efter blev det samling i ringen igen och alla ber. Nu blev det lite värre, dom betedde sig lite knasigt allihopa
Sen, tisdagen tror jag det var.
Kom vi tillbaka från badhuset och sätter oss i ringen. Kl22:00 skulle vi käka något mer så vi klarade oss över natten.
Kl:21:00 Börjar samlingen. Då har dom satt några stolar i mitten av ringen och säger att de som vill får sätta sig där och berätta om sina bekymmer, sina tankar och problem. Alltså, berätta för gud.
Sen skulle Ledarna typ, frälsa dom eller något.
Några sätter sig på stolarna och börjar berätta.
Vissa börjar gråta för ingenting, andra började tala i tungor!
Notera nu att det var barn, i åldrarna 12-17 år
En kille kom fram till min kompis och säger "Du har ett val, vill du vara med Jesus eller inte?" Okej, han kanske inte sa så direkt, men väldigt likt. Det hade samma innebörd iaf. Min kompis blev lite paff, jag med.

Somsagt, vid 22 tiden skulle vi äta något mer. Vid ca 22:45 säger en av ledarna "Ni som vill får gå nu"
Det första jag gör är att springa in på toa och sätter mig och grinar. Jag var så rädd. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv! Snart kommer min kompis. Vi bosätter oss inne på Toa, medans dom där ute i samlings salen (Där vi hade våra sovplatser!) fortsätter med sitt trams.

Jag ringer mina föräldrar och gråter i telefonen och berättar att jag är rädd och att jag vill hem!

Jag tror dom höll på från kl21:00/21:30 till 00:30 med att, tala i tungor, gråta för ingenting, etc.
På lägret var det iallafall 3 diabetiker. Så, ja. Ni som förstår er på Diabetes vet vad som händer om man inte äter.

Det var det värsta jag varit med om.
Ja, de kanske inte låter hemskt, men det var de. Och jag orkar inte skriva resten, men vi åkte hem dagen efter.
Sen dess har jag varit på Pingstkyrkan 2 gånger. För att sjunga då.

oj, nu kom jag helt av mig!

Iallafall. Vi gick runt lite, till skolan t.ex. Sen hem till Cilla igen.
Då gick Elisabeth hem och jag, Emelie och Cilla gick in och gjorde Makaroner med Ost.
Riktigt gött!

Sen åkte vi hem. Vi blev trötta.
Så.. ja.. inte riktigt sammanhängande text. Blir nog jobbigt att läsa.
Sorry.

Nu blir det att hålla sig uppe till 02:00
Då börjar MTV'S VideoMusicAwards på MTV.
Jag ska kolla!

Puss, Ciao!

 






Kommentarer
Postat av: cilla

lördan var bäst :D <33

2009-09-14 @ 20:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0