Aldrig nöjd

Jag tog en helbild på mig själv alldeles nyss.
La in den på datorn, granskade den.
Vet ni vad jag såg?
"Hm, gud va breda höfter jag har!.. oj.. magen plutar väldigt mkt, och va grovt bygd jag är... NEJ FYFAN.. vilken fet röv jag har"
Det var det ENDA jag kunde tänka.. Kunde inte se NÅGOT jag var nöjd med.. inget alls.

När fan ska jag bli nöjd med hur jag ser ut?
Kommer jag vara nöjd när jag börjar gå på gymmet överdrivet mycket, eller kommer det bli när jag börjat svälta mig själv? När jag skiter i att äta?

För snart gör jag de.
Jag klarar inte av att se ut såhär..
Mitt självförtroende är just nu så lågt som det aldrig varit förut.
Ser snygga människor varje dag, snygga kroppar, fina ansikten, fin hy..
Folk i min klass, folk i skolan, folk på stan, mina vänner!

Och så fort jag går förbi någon känns det som att dom tittar snett på mig.
Som att jag är ett missfoster, eller att jag ser konstig ut.

Jag vet, eftersom jag tittat på folk med sån ytlig attityd.
Direkt efter har jag ångrat mig!

Så, åter till mig fråga, när ska jag bli nöjd? När ska jag få må bra?
Ska jag behöva dra till med drastiska metoder?

Kan jag inte bara älska den jag är, hur jag ser ut?

Nej.. för jag kan inte älska ett freak, för det är vad jag ser i spegeln.

Ett freak






Kommentarer
Postat av: emeliebergström

du är finast bästie

JAG ÄLSKAR DIG <3

2009-10-21 @ 18:21:21
Postat av: Muppie

Men lilla älskade vän. Hur kan du ens se dig själv så? Folk tittar inte på dig för att de tycker att de ser ut som ett freak, utan för att de tycker du är vacker. Du är så himla fin Cecilia, kan du inte bara förstå det?

Fast fan, det är så lätt för andra att man ska vara nöjd med hur man ser ut.

Jag vet ju hur det är.

2009-10-21 @ 19:43:15
URL: http://emzofc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0