When you believe

Varje dag stöter man på saker man blir fascinerad av.
I det här fallet handlar det om musik/sång.

Jag tror nog alla har hört talas om Nick Pitera, som håller till på youtube.com.
Alla blev vi väl förbluffade när vi för första gången hörde A whole new world med honom.
Jag blev helt.. mållös, att en kille som är över 20 år, som har en mörk röst och sånt, klarar av att ta så höga toner och att låta som en tjej. Han sjunger tillochmed bättre än mig och han är en kille!

Igår hittade jag den här, där han sjunger The climb med Miley Cyrus



Han låter som en tjej, samtidigt som det inte låter tillgjort eller fejkat, det låter realistiskt.

Men han sjunger också vanligt väldigt ofta.
Jag dör varje gång jag hör honom sjunga, det är så otroligt bra gjort. Självklart finns det bättre, men jag får alltid gåshud när jag hör honom sjunga!

Här sjunger han en av mina favorit låtar When you believe med Mariah Carey och Whitney Houston



Jag blir helt till mig, över hur många begåvningar det finns inom musiken.

Och nån dag ska jag bli som dom! Jag ska bli känd, folk ska beröras av min musik, min sång, min utstrålning!


/Cecilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0