Sing a song

Nu är jag inne på musik/sång igen.
Eftersom det är mitt största intresse, mitt liv och min dröm, drömmen är alltså att kunna leva på inkomsten av att vara musiker.

Jag har extremt många förebilder.
Förut tänkte jag inte mycket på hur jag ville sjunga, eller hur jag ville att det skulle låta specifikt.
Det enda jag ville var att det skulle vara fint, det behövde inte vara klingande, jag behövde inte ha en djup röst, etc.

Men nu för tiden har jag kommit in mer på hur jag vill att min röst ska vara och låta.
Några exempel:

Becky Jane Taylor - You raise me up


Hon har en djup röst och när hon sjunger flyter orden fram, om det är någon som förstår vad jag menar?
Och det låter absolut inte ansträngt när hon sjunger.


*

Tessa Sunniva - Memory (from the musical cats)

Den här tjejen är/var 15 år.
Hon har en sån där typisk musikal röst.
Klarar av höga långa toner utan att rösten skär sig eller ger upp.
Och detta vid (somsagt) 15 års ålder.

*

Zara Larsson - My Heart Will Go On (Talang 2008)

När jag lyssnar på det här dör jag några gånger om.
Ungen är 10 år och klarar av de där höga tonerna GALLANT!
Utan att få det att låta skrikigt.


De här rösterna är helt underbara enligt mig.
Så nu vet ni lite om mina "förebilder"..

Nu ska jag gå och dö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0