48:an Hedesunda

Hur dålig får man bli?
Jag mötte Emelie av en slump vid resecentrum.
Jag frågade om hon ville följa med till Valbo, det ville hon. Så vi tog 41:an

Sen när vi skulle åka hem stod vi och väntade på 41:an
En buss kommer och vi tittar inte vilken buss det är eftersom vi tänkte "det är bara 41:an som går här"
Vi kliver på men väl på bussen åker den åt fel håll, den svänger in till Valbo och vänder vid Toys 'r us.
Efter lite fundering kommer vi på att vi måste sitta på 91:an
Så vi sitter kvar eftersom även den går till sandviken.

Men, en bit från Valbo svänger bussen helt plötsligt.
Eftersom det är kolsvart ute så ser vi inte vart den är påväg.

Fast vi fattar ju att vi sitter på fel buss, så efter ett tag frågar jag en tjej.

Jag - Ursäkta, vad är det här för buss?
Tjejen - *ler* 48:an Hedesunda.

Jag och Emelie börjar ASGARVA när vi inser vilken tabbe vi gjort.
Vi trycker snabbt som fan på stopp knappen och vart hamnar vi?

Jo, mitt ute i ingenmansland!
Skog till vänster, skog till höger.
Det blåser, snöar, är minusgrader och djup snö.

Och där står vi, två små ledsna flickor som åkt helt och hållet fel.
Emelie ringde sin pappa och han hämtade oss som tur var.

Men en sak är säkert, vi kliver aldrig på en buss igen, utan att kolla vilken buss det är!

kram på er.

Kommentarer
Postat av: emelie

HAHA, fyfan vad fail vi är ändå xd

men den där jävla tjejen kunde ju sagt till på en gång att vi var på fel buss :o

men jaaa.. kliver fan aldrig på en buss utan att kollra numret först igen!! inte ens i järbo.. för vem vet, kanske kommer 13 vallhov/norrsätra helt plötsligt?!?! :O hahah

ILYYYYYYYY MESTT <3333

2009-12-15 @ 22:59:10
URL: http://emmmelie.blogg.se/
Postat av: Anonym

roligast var ju ändå

"HEJDÅÅÅÅÅ FJÅÅÅÅÅRTISAAAAAAAR"

xd hahahahahhahah

<3

2009-12-15 @ 23:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0